الاثنين، 3 فبراير 2014

24

قلت لحجازي إن أنا قلبت التدوينة اللي فاتت وعايزة أكتب التدوينة اللي جاية.. ومع إن أنا اللي متطوعة اتأخرت في الكتابة بردو :D أنا مسحولة زي ماكتاب السحل بيقول..

حاجات كتير حصلت واتفاقات تمت ودرجن درجن درجن الوقت بيجري رهوان، والأسابيع بتخلص وفعليًا بقى فاضل 3 أسابيع بس! ابتدى الجيران يتطفلوا وييجوا يسلموا ويباركوا، وفي محاولة ساذجة مني إني ابقى زوق طلعت سلمت امبارح أنا كمان.. لقيت الست واحنا نازلين فتحت الباب ومستنيانا ننزل o.O

بحاول اقنع نفسي إنها كانت مستنية حد تاني يمكن واحنا طلعنا بالصدفة.. أو احتمال تكون بتحب تتشمس بالليل ولا حاجة.. عموما لا يمكن فهم الكائنات الزينباوية مية في المية يعني.. يارب تطلع عدلة بقى دي هتبقى الجارة المحتارة الوحيدة معانا في الدور!

البيت ابتدى يتملي، هيوحشني وهو فاضي والله.. أنا حاولت على قد ماقدر مايبقاش زحمة وكركبة.. امبارح كمان جبنا الراجل بتاع الستاير، أنا قررت اني أعمل ما يسمى بالستاير البامبووو.. فاكس كتل القماش، يارب تطلع حلوة بقى، وان جيتو للحق حتى لو مطلعتش حلوة.. أنا بحب أتنح في تداخلات الخشب والخوص والخيوط مابينهم.. متأكدة اني هستمتع بيها ^_^

أنا تقريبا عملت كل حاجة بشكل مختلف تماما عن المتوقع، هيا دي حاجة مفرحة ومرضية لحتة الاختلاف اللي كل الناس نفسها فيها، بس مزعجة ومقلقة من ناحية اني باخد كلام يوحي بإن الناس مش هتيجي تزورني، دي هتيجي تفتش عليا! "أما نشوف بقى عملتي ايه بعد كل دة..">_< معملتش حاجة على فكرة.. فرشت شقة صغننة بالمتاح عشان تبقى شبه اللي ساكنين فيها مش أكتر..

وطبعا موضوع الفرح النهاري باخدله تعليقات ايه.. فلة :D.. "ايه؟! 3 ونص؟ حد يعمل فرحه الساعة 3 ونص؟ كل شوية تطلعيلنا بتقليعة!" والنعمة يا جدعان منا اللي مبتكراه يعني

المهم في الآخر اننا بدأنا ناخد بحس الشقة زي مابيقولو.. اتملت صوت وضحك وتنطيط، وسعادة بلهاء بكل حاجة جديدة بتيجي.. وزغاريط العروسة لنفسها والتي تتميز بها ريهان يعني :D

بي اس1: عندي ساحرة طيبة اسمها "أميرة حازم"، جت وجابتلي المطبخ كله تقريبًا! وهيا وزمايلي من الشغل القديم جابولي ميكرويف هدية.. أنا فعلا كنت محتاجاه بس مش متبقيله فلوس.. هو اللي هيسد في التسخين وانا جاية هلكانة ومش قادرة أقف

تفاصيل صغننة كتير، ملاحات على شكل فراولة وأناناسة وكوبايات حلوة وحاجات كتيرة.. جابتهوملي وجت ببساطة، كئنها حاجة عادية..

ربنا يكرمك يا أميرة ويفكرني دايما كل ماتخنق إن في ناس زيك في الدنيا، مايهمهومش حاجة غير إن اللي بيحبوهم يفرحوا :)

بي اس2: أنا محتاجة أرتاح ع الأقل يومين وبعدين أكمل كفاح، يومين بس والنبي يارب!

بي اس3: هااانت، فاضل 24 يوم :))

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق